We All Have Our Story To Tell - Del 18

- Christian! sa Justin och reste sig upp från sätet bredvid mig. Jag såg en lite kortare kille komma in och high fivade Justin. Jag log lite åt dom och såg sedan en ganska lång, brunhårig tjej komma in efter Christian. Det måste vara Catlin. Jag rest mig inte upp utan satt kvar. Jag visste inte riktigt vad man skulle säga. Jag är ingen tjej tjej. Justin kom fram till mig och drog upp mig och så stog jag framför Catlin som log och hejade.

- Hej, öm Annabelle, sa jag och skakade tafatt hennes hand

- Catlin

- Om ni vill kan ni sitta bredvid varran, sa Justin och log lite snett mot mig

Jag ville inte säga nej så sa bara ok.



 

Tumblr_li06jzqa7x1qdwdzao1_500_large

Annabelles perspektiv

London, otrolig stad! Vi hade landat och var på väg till Hotellet. Alla skulle bo i en svit med egna rum på det här hotellet. Dom var ganska små rum men skönt med ett eget ju. Jag packade upp lite, tog upp tandborste och kläder till ikväll och imorron. Vi skulle flyga redan klockan tio till Danmark och sen vidare till Ryssland, Italien, Grekland, Tyskland, Spanien och sist Frankrike. Jag kunde inte sluta dröma om Paris. Jag är en sån där rese nörd, vill överallt!

Jag böt skor för dom gråa tyg skorna var redan blöta efte rjag hade hoppat i några vattenpölar i Hyde Park. Jag älskar att vara ett litet barn ibland, eller alltid ärligt. jag älskar regn och vatten är bara så härligt!

 

Catlin var inte så illa som jag trott, hon var tjejig liksom med smink men det var ok. Jag är ju van med killar runt mig men vi kommer nog bli bra vänner. Och Christian var ju helt hyper, nästan alltid. Han var fjorton, 96. Lite coolt att Justin var vänner med en mindre. Och det där låt ju inte konstigt... Någon knackade på dörren och Catlin kom in.

- Hej.är du klar att åka runt lite i stan?

- Yes! Ska bara hämta kameran, sa jag och sprang mot min bruna axel väska. Jag tog den och slängde den över exeln och skuttade mot dörren. Catin skrattade och vi gick mot killarnas rum. Jag sprang och bankade på alla  dörrarna och alla utom Justin kom ut och såg sig surt omkring.

- Vad är det? frågade Chaz oss

- Road trip in London! ropade jag och sprang mot Justins dörr för att se varför han inte kom ut.

- Varför kunde inte Jsutin bli kär i en icke hyper tjej? muttarade ryan och vi skrattade alla

- Se, Jasmine var i alla fall inte så hyper! sa han senare

- Jasmine? sa jag frågade och lutade mig mot den vita väggen.

- Öh, har inte Justin nämnt henne? frågade Catlin och såg förvånat på mig

- Nej, vådå var dom ihop eller?

- Jaa, dom var typ helt crazy in love, sa Ryan och såg på Chaz

- Ja jag hade inte sett Jsutin så glad sen du kom liksom

- Verkligen, men... han var ju med Selena

- Och C, började Chaz men Catlin avbröt honom.

- Bara prata med han! sa Catlin och gick iväg med Chaz och Ryan så Justin och jag fick lite privacy.

Jag öppnade Justins dörr och såg han ligga och sova på sänge. Jag slog till han lite över huvudet och han öppnade ögonen och log medan han drog med mig till sängen.

- Hej, jag somnade visst, sa han och kysste mig

- Justin, varför har du inte sagt någo över idna ex till mig?

- Åh, har Catlin sagt det om oss två?

- Va?

- Öh, inget

- Vänta, har du och Catlin varigt ihop också!?

- Ja, men det var jätte länge sen

Jag suckade och såg bort mot fösntret.

- Men du, jag bryr mig inte om dom längre, du är den enda viktiga för mig. Jag är bara med Catlin för, jag bara är det...

 

Catlins perspektiv

- Jag är bara det...

Jag kände några tårar komma. Han brydde sig inte ett dugg om mig längre? Jag gillde fortfarande honom men hade aldrig fått chansen att säga det igen, för Jasmine och Selena hade bara kommigt ivägen. Jag kände mer tårar komma och jag sprang in till mitt rum och stängde badrumms dörren bakom mig. Jag gled ner längs dörren mot min rygg och började grina på riktigt. Men tyst så ingen skulle höra. Jag hörde hur Justin och Annabelle kom ut från Justins rum och ropade på dom andra. Jag satt kvar, jag mådde helt plötsligt lilla kom jag på.

Jag hörde någon komma in i mott rum, jag blev tyst och lyssnade

- Catlin? Var tof du vägen? det var Annabelle

- Jag, jag spydde nyss. Jag kan inte följa med, tror jag har blivigt magsjuk eller något, sa jag tillbaka och hörde hur hon gick mot badrummet.

- Är du säker? fråagde hon och kanckade på lite löst.

- Ja, jag blir inte bättre av att gå runt på stan, sorry

- Det är ok, men krya på dig så länge, sa hon och gick iväg.

 

Chaz perspektiv

Annabelle kom ut från Catlins rum och slog ut med händerna.

- Hon har blivigt sjuk, sa hon och gick till Jsutin som såg lite nere ut över det hon just hade sagt.

- Vadå sjuk? frågade Christian oroligt

- Magsjuk bara, hon skulle vila sen så. Hon kunde inte följa med

- Någon borde stanna, sa Justin och såg mot Christian.

- Jag vill se London! sa Christian

- Jag kan stanna, gillar ändå inte att gå så mycket, sa jag och alla suckade av lättand. Alla ville ju se London.

 

Dom gick efter några minuter och jag gick in till Catlins rum. Jag hörde hulkningar och snyftningar. Var hon sjuk eller bara grät hon? JAg gick mot ljudet och knackade svagt på dörren. Snyftningarna slutade och det blev tyst

- Catlin, det är jag, sa jag och satte mig ner på knä mot dörren.

- Gå iväg, sa hon och snyftade till igen

- Nej, jag stannar, vill du prata?

- Nej...

Jag vart tyst och såg sedan ett ritblock på hennes skrivbord. Jag tog det och en penna och skev ner Skriva då? och skickade in den under dörren.

- Har ingen penna Chaz, sa hon och jag tog en penna och skickade under den också.

- Nu har du

Jag hörde ett litet skrapande och såg att hon skickat under lappen igen. Varför stannade du? läste jag och jag suckade och skrev snabbt ett svar.

Därför du var "sjuk"

Du vet att jag inte är det

Ja, varför är du ledsen?

Vet du hur det är att älska någon du inte kan? Som inte känner lika, som aldrig kommer se dig så?

Jag tvekade en stund med svaret

Ja

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: anna

meeeeeeeeer :D

2011-03-13 @ 18:47:45
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: J

Awesome! :D

2011-03-13 @ 22:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0