I Think I'm In Love - Del 36

Jag klättrade ner och gick iväg, jag tänkte inte på var jag skulle ta vägan, bara gick. Tillslut så kom jag fram till Catlin och Christians hus. Jag såg Catlin i trädgården. Hon såg upp och såg mig, hon reste sig och sprang fram till mig.

- Lucy, vad gör du här?

- Kan jag sova här inatt? frågade jag med några tårar i ögonen.

- Så klart kan du! Mamma och pappa är endå borta, sa hon och kramade om mig. Jag bara stog där i henens famn.




Justins perspektiv

Lucy? Jag såg att det var fler än bara Catlin i trädgården. Jag såg närmare och ja, det var Lucy. Jag saktade in och log. Äntligen, jag hade inte sett henne på hela dagen och jag saknade henne. Jag vinkade till mig killarna som kom och såg förvånat på oss.

- Vad är det Justin? frågade Chaz

- Lucy är här, kom! sa jag glatt och började gå mot dom. Jag ropade och såg Catlin och Lucy se upp. Jag saknade ner lite och kände att något hade hänt. Lucy var alldeles svullen och röd om ögonen. Jag började springa mot henne och kramade om henne.

- Justin, vad gör du här? frågade Lucy

- Lucy, vad har hänt? frågade jag och kysste henne på inden, den var salt efter hennes tårar.

- Mamma...

- Vad är det med henne?

- Hon är som...

- Det är lugnt! Allt blir bra... sa jag och kappade henne på ryggen. Hon kan inte ha det lätt med attt ha en mamma som inte känner en eller inte bryr sig. Jag hörde killarna bako mig och jag vände mig om. Catlin gick fram och förklarade för Chaz och Ryan. Lucy gick bort lite från mig så hon kunde se mig i ögonen. Hon stelnade till, hon hade nog sett Ryan och Chaz. Fan, dom var här nu...

 

- Åh, Lucy, det här är Chaz och Ryan

- Hej, öm...jag brukar inte grina så mycket om ni undrar... sa hon och skratatde lite. Hon skämdes...

- Det är lugnt, vi fattar, sa Chaz och log. Ryan hängde på och log han med fast han nog inte riktigt fattade. Vi skratatde alla lite och satte oss i gräset. Christian sprang in för att hämta något. Efter ett tag kom han ut igen, med...

 

Lucys perspektiv

- En kortlek?

- Ja! Vi kan göra så man tar ett kort och om man tar fel så...

- Får man göra ett straff! skrek ryan och skrattade.

- Ok, men inte för elaka grejer! sa Catlin och log

Vi kom alla överens om att det skulle vara "milda" grejer och inte typ...kasta en sten i huvudet på nästa person som går förbi eller något sånt. Christian fick börja för han kom på det.

- Ok, vad ska jag ta då?

- Spader, sa jag och alla såg förväntansfullt på Christian, hoppas att han skulle ta fel.

- Nej! Ruter! sa han och alla ropade till, vi var som småbarn. Vi satt och tänkte i någon minut tills Chaz ropade till.

- Du ska typ springa ut på gatan...

- Men! TRÅKIGT! skrek alla och skrattade.

- Men! Jag fick ju inte säga klart! ropade Chaz och såg surt på oss.

- Och! Det var dåligt Chaz! sa Ryan och skrattade. VI tänkte igen och nu så ropade Catlin till.

- Jag kom på nu! Du ska...vira in dig i sån där bubbelplast och rula ner för backen vid oss!

- JA! skrek alla och Christian såg surt på oss.

- Jag kommer stinka plast hela tiden då ju!

Vi skrattade och fortsatte med spelet, vi skulle göra alla utmaningar senare...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0