I Think I'm In Love - Del 34

Jag såg hur hon klättrade upp längs balkongen. Hon såg mot mig och vinkade. Jag log och vinkade tillbaka. Hon gick in och jag suckade. Jag skulle försöka att komma över henne. Jag måste, om jag inte kunde vara nära henne som pojkvän, så kunde jag ju vara nära henne som en vän. en bästa vän...



Justins perspektiv
- Ja, jag kommer! ropade jag åt den som knackade på dörren. Jag öppnade och såg surt.
- Heej! sa Chaz och Ryan sammtidigt
- Lägg av! Vad gör ni här? sa jag och stälde mig på sidan så dom kunde komma in.

Lucys perspektiv
- Jag vill inte!
- Du måste!
- Nej, jag kan väl vara i mitt rum om jag vill!
- Nej, vi kommer få gäster och du kan inte vara här då!
- Gillar det mer förr när jag hade ett val! skrek jag och slog igen dörren. jag tog snabbt moblen och min vöska. Proppade ner mina skor och en tjocktröja
- Lucy! ropade mamma ner från hallen. Jag klättrade ner för balkongen och sprang iväg. Mamma brydde sig väl endå inte. Skogen var förtfarande lite kylig så jag fortsatte att springa, ut på åkern. Jag tog upp mobilen och ringde...Zach. Han svarade och jag var väldigt tacksam för det.
- Hej Zach, snälla säg att du nte gör något nu, behöver någon...
- Kommer, var är du?
- Skogen...
- Igen?
- Mm, men hittar du?
- jag har bott här i några år så, ja
- Ok, tack hej
- Hej

Justins perspektiv
Vi satte oss i tv-rummet och mamam kom in med lite att äta. Chaz var ju hungrig som alltid.
- Så, hur länge tänkte ni stanna nu då?
- Vet inte, du ska väl på turne snart så?
- Ja, men ni kan ju följa med igen om ni vill!
- Säkert, trodde du ville vara med din flickvän hela tiden nu...
- Lägg av hörni, hon ska med också
- Vi kommer väl då, men var är hon? Har du gömt henne i garderoben eller?
- Nej hon är nog hemma hos henne...
- Är Justin lite ledsen, sa Ryan och låtsades tårka en tår
Jag kastade en kudde på han och han skrattade, jag och Chaz med.
- Men seriöst Justin vi vill väl träffa henne snart, sa Chaz och såg på mig
- Ni ska, men Chaz...
- Åh nej, Ryan du skulle ju inte säga nått! sa han och såg argt på Ryan com röck på axlara.
- Sorry, men...berätta nu för Justin!
- Ok, jag du vet väl redan att hon heter Fiona...
- Ja...hur träffades ni då?
- McDonalds...
Ryan hade försökt att hålla sig för skratt men då Chaz sa det började vi alla tre att asgarva.
- McDonalds? sa jag och tårkade en liten tår ur  ögat.
Han nickade bara och vi förtsatte att snacka medan Ryan halv sov. Nice...

Lucys perspektiv
- Zach!
- Hej, vad är det?
- Mamma...
- Igen?
Jag nickade bara och kramde om honom. Han höll armarna om mig och satte sitt huvud mot mitt. Det var skönt att alltid kunna ha Zach vid mig.
Vi satte oss vid kanten och började prata. Vi satt där i flera timmar, vi kunde aldrig få slut på något att prata om.
- Lucy...
- Va?
- Hur går det...med Justin och allt?
- Bättre, det var liksom bara en svacka
- Tur...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0