I Think I'm In Love - Del 35

Jag nickade bara och kramde om honom. Han höll armarna om mig och satte sitt huvud mot mitt. Det var skönt att alltid kunna ha Zach vid mig.
Vi satte oss vid kanten och började prata. Vi satt där i flera timmar, vi kunde aldrig få slut på något att prata om.
- Lucy...
- Va?
- Hur går det...med Justin och allt?
- Bättre, det var liksom bara en svacka
- Tur...



 

Lucys perspektiv

- Måste du gå nu?

- Ledesen, men vi ses imorrn. Hej

- Hej

Han sprang iväg och jag satt kvar, jag tog ett djupt andetag och gick efter honom. Hoppa mamma inte var helt galen på mig nu. Skogen var ganska mörk nu men solen sken lite från där jag suttigt. Träden kastade långa skuggor som gjorde det lite svårt att se om det var trädet eller skuggan.

- Lucy? hörde jag någon säga och jag hoppade ännu en gång till

Måste alla skräma mig genom att helt plötsligt bara dyka upp?

- Logan?

- Hej, sa han och klev frem från några träd

- Hej, va gör du här?

- Brukar vara här när jag...inte vet var jag ska, du då?

- Samma, typ. Blev utslängd av mamma

- Utslängd? sa han och såg förvånat på mig

- Jobb grejer och sånt, får inte vara hemma då...

- Åh, ok

- Så...

- Så...vart skulle du nu?

- Åh, jag var på väg hemmåt...du då?

- Vet inte, tänkte gå omkring lite här

Det här var ju en ganska pinsam tystnad...

- Kan jag följa med? sa jag och log lite

- Visst, kul att kunna prata av sig lite, sa han och log stort. Jag log tillbaka

 

Justins perspektiv

- Svarar hon inte?

- Mobilsvar...

- Men ska vi kolla in stan lite eller? Hon kanske är där ju, sa Ryan och reste sig upp

- Samma här, helt stel efter att ha flygit från Kanada liksom, sa Chaz och sträckte på sig

- Visst, vill nni låna skateborads eller?

- Kör till, Chaz, är du vaken eller?

- Va? Ja... sa han och öppnade ögonen

Ryan och jag skratatde och gick ut, Chaz kom upp bakom oss. Vi började med att köra längs gatan vid oss sen ner mot Catlin och Christian.

- Yo Christian! ropade jag när vi körde förbi deras hus och såg att han och Catlin satt i trädgården med Catlins iller. Han vinkade och sprang mot oss.

- Hej, jag visste inte att ni var här! sa han och log

- Kom någon timme sen bara

- Coolt...

- Vill du med eller? frågade Chaz

- Visst, vänta så kommer jag, sa han och sprang för att hämta en skateboard.

 

Lucys perspektiv

Jag klättrade upp för balkogen igen och la mig i sängen. IPoden låg bredvid mig på sängbordet och jag sträckte mig efter den. Jsg tålde typ inte tysnad i en stund som den här...

A Rocket To The Moon - Like We Used To började och jag sjöng med, jag älskade den här låten.

"Does he sing to all your music, while you dance to Purple Rain?"

Såpngen tog slut alldeles för fort och jag såg surt ner på mig IPod, varför måste dom bästa låtarna alltid ta slut så fort? Taylor Swift började igen. Jag gillade dom här låtarna också så det gjorde inte så mycket. Jag böt till Change och sjöng med i den här som på förra låten. Jag hörde hur mamma knackade på dörren.

- Vad? Är dom fortfarande här eller?

- Ja, och jag undrade bara om...

- Visst, jag sticker! sa jag och hämtade en av mina väskor. Packade ner någon tröja, jeans och annat som jag kunde behöva.

- Lucy vänta...

- Försent

- Lucy!

Jag klättrade ner och gick iväg, jag tänkte inte på var jag skulle ta vägan, bara gick. Tillslut så kom jag fram till Catlin och Christians hus. Jag såg Catlin i trädgården. Hon såg upp och såg mig, hon reste sig och sprang fram till mig.

- Lucy, vad gör du här?

- Kan jag sova här inatt? frågade jag med några tårar i ögonen.

- Så klart kan du! Mamma och pappa är endå borta, sa hon och kramade om mig. Jag bara stog där i henens famn.

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

mer :D

2011-01-27 @ 18:07:18
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Anonym

meer :D

2011-01-28 @ 16:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0