I Think I'm In Love - Del 27

- Justin, det här är så! Förlåt mig... sa jag och kramade om honom. Vi satte oss ner på filten som han lagt ut. Han hade ordnat en underbar piknik åt oss. Efter vi ätigt upp så gick vi runt lite. Jag kände hur jag bara blev mer och mer kär i honom.

- Justin, jag älskar dig verkligen, sa jag och såg in i hans underbara  gröna ögon.

- Jag älskar dig med, sa han och kysste mig.



Lucys perspektiv

Jag hade nu bott i Atlanta i en hel vecka. Mycket hade hänt under bara sju dagar. Jag hade nästan blivigt bästa vän med Caitlin och Chrsitian, mer Caitlin för hon är tjej...

Vi var med varan nästan varje dag, något nytt varje dag. Justin hade lärt mig att skejta lite, jag började gilla det lite men jag älskade nog piano mer...

- Justin, är du vaken? viskade jag från soffan till madrasserna på golvet, jag, Caitlin, Christian och Justin hade haft filmkväll kvällen före och varigt upp nästa halva natten. Tror Christian somna först av alla.

- Justin... viskade jag igen.

- Mm, mummlade han och slog upp ögonen.

- Hej, ska vi gå ut en stund? frågade jag viskade jag till honom

- Visst, sa han och reste sig försiktig för att inte väcka dom andra. Christian låg och snarkade med halva huvudet under soffan. Vi gick ut på balkongen i Caitlins rum där vi hade kollat på film kvällen/natten innan.

- Lucy, jag skulle vilja fråga dig något... sa Justin och såg på mig

- Och det är?

- Öm, jo. Jag ska liksom på turne i höst kanske, och jag undrade..

- Om jag vill med?

- Ja, så... vill du?

- Jag skulle älska det! sa jag och kramade om honom hårt och länge.

- Det är bara, Jasmine ska anske också med, eller bara på någon konstert...

- Åh, varför?

- Hon är liksom med när jag sjunger Overboard

- Ok, vet inte vilken sång det är men...

- Haha, glömde att du inte är ett fan

- Jag tror jag är ditt största fan, sa jag och kysste honom

 

Caitlins perspektiv

Jag vaknade av att någon skrattade. Jag öppnade ögonen och såg mig om. Lucy och Justin var bort. Christian låg och snarkade som vanligt. Jag gick upp och började leta efter Lucy och Justin, det tog inte så lpng tid att hitta dom. Dom var på bakongen och pratade. Jag gick ut och dom tystnade och rodnade båda lite.

- Hej Caitlin, sa Lucy och log.

- Hej, så vad pratar ni om då? frågade jag och log lite mot Justin

- Inget speciellt, vi bara...

- Mm, visst. Vad gjorde du?

- Jag bad henne...

- Föja med på din turne?

- Hur visste du det? frågade Lucy förvånat.

- Jag känner Justin, vi växte ju nästan upp tillsammans i kanada.

- Kanada? Men är du också? frågade hon och såg på mig.

- Ja, jag och Justin var liksom

- Ska vi inte äta snart? sa Justin och drog in mig i mitt rum.
Lucy såg förvånat efter oss.

- Justin, vad gör du? sa jag och stannade

Justin såg lite generat på mig och sa

- Hon vet inte att vi likso, har varigt...tillsammans, sa han och såg ner på sina skor

- Justin. är du galen. Du måste säga det nu! sa jag argt och drog med Justin på balkongen igen.

- Nej, jag vill..vad ska jag..säga då? sa han i ett försök att undvika att säga det till Lucy

- Lucy! ropade jag och såg hur hon kom fram mot oss

- öm, Justin vad var det su ville säga till Lucy? sa jag och puttade fram honom. Han såg orolig ut och jag kände mig lite medlidande med honom, men han måste säga det.

 

Lucys perspektiv

- Åh, öm. Ok, j...jag fattar... sa hon och rodnade lite.

- Ingen fara, vi gjorde slut länge sen... sa Justin och tog tag i mina axlar

- Det är inte det, jag bara fattar inte att du inte sa det för längesen, sa jag och kände mig lite ledsen

- Förlåt, sa han och kramade om mig.


Så, Lucy på turnen? Kommentera :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0