We All Have Our Story To Tell - INTRO

Annabelle Black, 17 år och uppväxt på Hawaii men flyttade till Seattle när hon var 12.
Långt blont hår, blåa ögon, smilgropar och blir lätt solbränd. Få fräknar på kinderna men har inte fått få flera år nu.
Hon bor med sin pappa som är reporter för en The Times. Han reser mycket och tills nu så har Felicia alltid fått följa med.

Hon är en 'pojkflicka' som bara har killkompisar, skejtar och älskar färgen grön. Killarna kallar henne Fo för ingen speciell orsak.

Hon har spelat basket men nu spelar hon bara amerikansk fotboll och skejtar.

Hon använder aldrig smink och är ofta ute mer än inne, fast det så spelar hon ofta TV-spel med hennes vänner.
Hon har tre närmast killkompisar; Taylor, Kendall och Jordan.

Hon bryr sig inte om vad folk säger om henne, hon mycket skit för att bara vara vänner med killar av alla andra tjejer i skolan men det bryr hon sig inte om. Hon älskar att fota och filma, samt redigera filmerna sedan.

Eftersom hennes pappa är en så kallad arbetsnarkoman så har dom mycket pengar. Hon har en IPone 4, IPad, IPod mm. Hon hatar att shoppa om det inte är i en sport affär, hon handlar helst i 'killaffärer' där hennes typ av stil finns. Oftast är hennes dagliga outfit, V-ringad t-shirt, hennes slitna, ljusblå avslitna jeans shorts, rutig, färgglad skjorta, skejtskor eller converse och en bakåt vänd färglad keps. Oftast grön eller lila.




Fo's perspektiv
- Kanada? Allvarligt! Jag har allt här ju, vänner, skola, skejtpark! Pappa, snälla kan jag inte få stanna här! sa jag och såg hoppfullt på pappa.
- Nej, du är minderårig tills nästa år
- Men åhhhh! När flyttar vi och var?
- Stratford, på tisdag
- Tisdag, men det är ju bara fyra dagar! Åh, vad finns det för nått där uppe då? Skog och sjöar eller?
- Det är en stad där du kommer kunna skejta hur mycket du vill
- Knappast, pappa jag kan ju tillochmed skejta i parkeringshuset här för jag känner vakten och killen som äger huset!
- Ja men lär känna någon sådan i Stratford då, gå och packa nu
- Åhhh!

3 timmar senare

Äntligen klar! Åh, alla kläder -inte så många vill säga- och foton och annat var ner packat i två stora väskor. Pappa kom och knackade på. Jag stängde snabbt av musiken, Wish You Away - There For Tomorrow
- Klar? frågade han och klev in
- Jepp, kan jag gå ut en stund?
- Visst, men kom hem före tio
- Ok, ses hej! sa jag och sprang ut. Jag vände innan jag kom fram till trappan och hämtade min filmkamera från skrivbordet. Vlogga lite kanske, jag är ingen töntig hej hej bloggen typ. Seriös, mest mina vänner och skejtningen som fokus. Ganska många visningar har jag fått på Youtub, lite hat men mest kommentarer om hur äkta jag är. Jag bara måste skratta åt det, men jag vart lite glad för det. Jag tog upp min IPone och ringde till Kendall.
- Wazzup Dude! Skejtning på G eller? sa han och skrattade
- Jepp, måste prata med er alla sen också, få hit Jordan och Taylor!
- Yes Box,
- Hej
- Hej
Jag la på och skrattade lite, Kendall var ju lite egen, och helt crazy. Min typ fast ja, bara vänner som jag sa. Är ingen kärleks sjuk tjej som bara vill kolla in killar. Jag blir liksom bara vänner med dom endå, dom vill bara ha snygga, översminkade tjejer som pratar i en falsk falset röst och förstör miljön med hårsprejen som dom jämt bär runt på. Ok alla tjejer är inte så men det känns som det ibland.

- Yo Fo! ropade Kendall när han såg mig.
- Wazzup! sa jag och fistpumped honom.
- Vad ville du snacka om då? sa Taylor och hoppade av sin skejtboard. Jordan kom fram han också och high fivade mig.
- Vi ska flytta...
Tystnad, not good
- Va? Men... va? var allt Kendall kunde få fram
- Ja, vi ska flytta till fucking Kanada, typ Sta nått
- Stratford? sa Jordan och log lite
- Haha, ja men du vet jag suger på Geografi
- Haha, du har ju typ MVG så försök inte, sa Kendall och putatde till mig
- Eh, dude, ok jag vet var det är men va fan, jag vill vara här i Seattle med er idioter, sa jag och puttade tillbaka.
- Och det får du inte för du är minderårig? sa Jordan, den smarta av oss. Ah, jag var väl inte helt pantade heller men jag var mer... crazy än smart?
- Nepp, men vi åker inte fören på tisdag
- Komemr du till skolan på måndagen då eller? frågade Taylor som bara hade stått tyst
- Tror det, msåte väl säga hejdå till dom andra kanske?
- Ah, men det är väl vi som betyder något för oss? sa Kendall skämtsamt och la armen runt mig.
- Haha, ja så klart...



Ok, första delen. Skriv vad ni tycker ;)
Om ni vill ha en bättre "bild" om Fo (Anabelle) så kan jag skicka en länk om en grej ;)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Awesome, mera!! :D

2011-02-18 @ 23:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0