We All Have Our Story To Tell - Del 2

Hon reste sig upp och alla i hennes gäng bara gapade. Jag kunde se Lucas skratta och lika så dom andra killarna i hockeylaget.

Jag log och gick fram till henne.

- Se, plast hela du, ingen av dina vänner hjälper dig upp. Dom bara skrattar, viskade jag till henen. Hon reste sig upp och såg sig helt förkrossat runt i matsalen. Alla skrattade och pekade på henne. Hon såg sedan på mig och skrek rakt ur.

- Din lilla!! Du ska få för det här nästa vecka, du ska aldrig få en säker stund din jävla lilla bitch! AHHHHHHHHHHHHH! skrek hon och rusade ut från matsalen. Hon slet med sig Lucas som forfarnde asgarvade så han grät. Tjejerna såg förskräckt omkring sig, dom var helt borta utan sin ledare som sagt. Jag skrattde och gick till killarna igen. Dom high Fivade mig och busvisslade. Det fick dom göra, det är ju sista dagen i den här jävla skolan!


Th_500_335_1297446828_tumblr_lgdsnn9mt71qfc6bwo1_500_large

Fo's perspektiv

Jag satte mig i bilen och hade igång min IPone, genast så vart det The Maine. Jag älskade dom! Pappa startade bilen och vi lämnade Seattle på tio minuer, tarfiken hoppas jag är bättre i Kanada.

 

Solen sken på oss när vi körde upp mot Kanada, vi bodde ju i Washington så det skulle inte ta så lång tid. Eller jo, tull och allt skit kommer ju ta evigheter! Åh, jag vill vara kvar i USA inte Kanada.

Fast ja var en pojkflicka så använde jag nagellack, fast bara svart. Det såg, bättre ut hur man nu säger.

 

Det tog två timmar till gränsen, det gick en hel timme för dom skulle gå igenom hela bilen för fan. Asså om folk bara kan gör dom rätta grejerna så skulle man slippa det här. Det är alltid någon som förstör allt.

Jag och pappa fick äntligen åka hem efter att ha svarat på frågor som typ varför kommer ni hit och bla bla bla...

 

Jag kände hur hela jag bara blev tröttare och tröttare. Tillslut så somnade jag när det kanske var en timme kvar. Jag var en sån som kunde somna lite var som helst, fram för TV:n, i bilen, tillochmed på en skohylla när jag var typ fem eller något. Man kunde tro att jag skulle sakna Seattle nu men den plats jag saknade mest var nog Hawaii. Jaghade ju vuxit upp där. Pappa hade varigt från Arizona och mamma från Italien. Så jag var en mix hur man säger, men jag saknade verkligen Hawaii. Jag saknade solen och värmen, stranden och ja.. folket. Det var en av mina favorit platser någonsin!

 

Plötslig så vaknar jag upp från min dröm. Åh vi är framme... Min hjärna var ganska trög när jag nyss vaknat. Jag kom inte äns ihåg att vi var i Kanada. Men tillslut så började det klarna, pappa gick ur bilen och öppnade bakluckan för att bära ut väskorna. Jag öppnade bildörren och tog min IPone i handen hörlurarna ramlade ner på uppfarten av grå betong. Jag böjde mig ner och såg sedan upp. Var typ nära att få en hjärt attack. En kille med mörkt hår och stora bruna ögon stog framför mig. Han småskrattade lite och jag såg surt på han. om han trodde han kunde stöta på mig så skulle han typ dö. Eller ite dö men jag skulle inte vilja bli vän med han. Åh, alla kommer ju "stöta" på mig här. Dom vet inte hur jag är så dom tror jag väl är en jävla killgalen fjortis tjej.

- Hej, jag är Chaz, sa han och sträckte fram handen

- Annabelle, sa jag men skakade inte hans hand. Han drog tillbaka sin hand och satte dom i fickorna. Pappa kom fram och hälsade.
Åh, kan han bara...gah! Ok, inget hat Fo, inget hat...

Jag såg ner på min skor och hörde killen, Chaz, säga att vi nästan var grannar. Åh, neeej!

Jag såg upp och såg att han kollade på mig. När jag såg honom så såg han fort bort. Han sa hej och åkte iväg på en, skateboard. Hm, kanske inte skulle vara så illa här. Jag och pappa bärde in väskorna och medan pappa väntade på flyttbilen med alla möbler så gick jag upp till mitt rum och stälde in alla väskor. Jag valde bara ett rum som såg bra ut. Det tog tre rum innan jag hittade ett bra rum. Det var en vit vägg och dom andra gråa. Ett stort fönster med en bra utsikt mot stranden. Åtminstone en strand nära, jag hade saknat den möjligheten i Seattle. Där var det liksom bara stad där. Jag tog fram min filmkamera och sprang ner för att hämta longboarden från bilen. Long board var typ en större skateboard som var bra när jag filmade. Jag gjorde ofta Vloggarna när jag skejtade eller typ var ute. Aldrig inne. Jag tog fram mina solglasögon och gröna keps som jag vant satte på mig, rätt håll nu. Jag körde iväg ner för strang gången. Ingen var typ ute nu, konstigt. Men sen såg nar på min gröna armbandsklocka. Kvart i tio. Oh ok, och det var skoldag imorrn. Men det skulle jag slippa så jag kunde hitta mig hemma här som dom hade sagt. Jag skulle aldrig riktigt vara hemma här. Enda hem var Hawaii. Punkt slut! Jag hade lärt mig att skejta och surfa, allt där! Liksom min plats som sagt. Jag slog på kameran och filmade på mig.

- Well hello, så... sa ja och filmade runt mig medan jag åkte. - Kanada, sa jag och rycket på axlarna.

- Flyttade idag, kom nyss och körde iväg på upptäcktsfärd. Söker efter en plats där dom säljer milkshake, hm... MacDonalds! Let's go! sa jag och filmade runt mig ugen. Jag såg någon åka skateboard några meter framför mig. Jag tyckte jag kände igen honom men kom inte på vem... Mörkbrunt hår och ganska lång kunde jag se. Hm, jag brydde mig inte så mycket och fortsatte att leta efter McDonalds. Tillslut såg jag do gyllene bågarna ochs vängde in där. Det var ett gäng killar där inne som satt och snackade när jag gick in. Dom tystnade lite och kollade förvånat på mig. Jag bärde Longboarden i ena handen och filmkameran i andra, avstängd. Jag beställde en stor jordgubbs milkshake och betalade. Jag hörde några av killarna viska om mig. Creeper eller? Åh, jag gick ut och körde iväg. Jag såg tillbaka och såg Chaz bland killarna. Vänta, det var han som hade skejtat framför mig såg jag nu på hans kläder. Dom stirrade efter mig. Men allvarligt, vad är det med dom? Har dom aldrig sett en tjej på long board eller? Med slitna jeans shorts till knäna och en stor mörkblå munkjacka med grön keps och solglasögon. Wow, jag är speciell här eller? One of a kind!

 

Jag slog på filmkameran igen och fortsatte Vlogga

 


Kommentera, jag är ärligt stolt över den här delen nu. Redan bättre än den andra sugiga novellen om ni frågar mig. Haha, ska fixa lite på mitt rum sen så skriver jag del 3!!

 

:)

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

mer :D

2011-02-19 @ 16:32:25
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Siis

Hahah, good.. Jag gillar att hon är lite bad och hennes klädstil verkar grym.. (:

2011-02-19 @ 16:37:46
URL: http://musicflower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0