I Think I'm In Love - Del 49

- Va? Ja...

- Du sa inte hej

- Oj, öm hej

- Hej... sa jag tyst och sa till Zach att jag ville hem. Vi sa hej och gick till min bil.

- Jag kommer först! sa jag och sprang mot bilen, Zach kom upp bakom mig och jag skrattade.

Vi kom fram till bilen och hörde killarna skrtta och prata. Om oss?

- Bry dig inte, sa Zach och öppnade dörren till mig. Jag hoppade in och sog på radion. Zach hoppade in i förarsätet och körde hemåt.



Luckyoptimist.com-hope-love-life-can-believe-70_large

Lucys perspektiv

*en månad efter skolan har börjat*

- Hej, ska vi luncha? sa Emmy och log

- Ok, ska bara lämna böckern i skåpet, fixa bord så ses vi där, sa jag och gick mot mitt skåp. Några meter ifrån skåpet så drar någon n mig i en städskrubb. Va fan!

- Justin? sa jag och såg förvånat på han, han hade sin kepa och luva på som nästa täckte hela hans ansikte.

- Hej, öm jag fattar om du inte vill se mig men jag ville bara säga hejdå

- Hejdå?

- Ja, vi ska flytta till L.A, permanent

- Vänta, nu? Men ni... bor ju här, sa jag tyst

- Ja men, ja... vi flytatr ikväll iallafall

- Öm, oj ok. Ja... hejdå?

Han gick fram och kramade om mig, jag stelnade till men kramde tillbaka. Jag saknade han, och nu skulle han bort för alltid? Eller inte alltid men, jag skulle inte så se honom nå mer?

- Justin, jag...

- Jag vet att jag inte förkänar en andra chans, jag är ledsen över Paris, jag mena inget jag sa. Du är det bästa som har hänt mig... sa han och såg in i mina ögon. Jag kände hur mina knän skakade lite men jag höll mig uppe.

- Jag hatar inte dig och jag vill... jag vet inte vad jag vill men jag saknar dig Justin

- Va? Jag trodde du ahde det bra med din, pojkvän, sa han och svalde

- Justin, Matt och jag är bara vänner

- Va? sa han högt och såg en liten gnista tändas i hans ögon bara för att slockna igen efter fm sekunder. Men jag såg den i den lilla stunden

- Men ni...

- Vi försökte dejta i typ en vecka men det var inte meningen, vi är bara nära vänner nu. Lovar! sa jag och höll upp handen. Han log och kysste mig.

 

Justins perspektiv

Jag vet jag inte skulle gjort så men hon var... bara så, va fan vi hade varigt ihop låt mig få älska henen igen! Jag drog mig undan och såg ner på det smutsiga golvet. När jag väl såg upp så stog Lucy och halv lgo nära mig. Jag såg förvånat upp på henne. Jag trodde hon skulle typ vara assur på mig för det.

- Jag älskar dig, sa hon och kramade om mig. Det kändes som allt kunde försvinna just då. Allt kunde bara försvinna så länge jag fick hålla om henne. Jag såg in i hennes underbara gröna ögon och kysste henne igen.

 

*Kvällen*

 

- Jag kan inte fatta att du äntligen är min, sa jag och strök hennes arm. Hon log och kysste min kind. Jag log tillbaka och kunde inte sluata vara lycklig.

- När ska vi komma tillbaka? frågade hon men jag log bara.

- Spelar det roll? Du är min och jag är din, sa jag och kysste henne igen. Hon la sitt huvud bredvid mitt och vände sig upp mot himmeln. Jag tog tag i hennes hand och ritade ett hjärta i sanden med den. Hon log och tog min hand och skrev Forever And Always under, jag började nynna på Just The Way You Are och Lucy hängde fort på. Vi slutade att nynna och sjöng istället. helt plötsligt så nös hon och reste sig upp och började asgarva.

- Snacka om att förstöra stämningen, sa hon och log stort. Jag reste mig upp och kramde om hennes axel.

- Inget du gör kan förtöra något

- Aw, men det är bara en grej jag undrar över nu...

. Och det är?

- L.A?

- Oh, shit. dEt hade jag glömt, men jag sa til mamma att vi kunde skjuta på flytten...

- Men hon kan inte skjuta på det för alltid Justin, du msåte flytta

Vi satt tysta några minuter och bara tänkte...

- Flytta med mig! sa jag tillslut. Hon såg förvånat upp på mig

- Menar du det?

- Jag skulle aldrig ljuga om något sånt, vill du det?

- Justin, jag... jag. Det skulle vara en dröm!

- Men...

- Men?

- Victoria, din mamma, allt

- Det kan vi nog ordna, sa hon och kysste mig, hon hade fortfarnade ett leende på sina beige läppar. Jag tog tag i hennes midja och drog henne till mig.

- Jag älskar ditt leende, sa jag och kysste henne igen

 

Lucys perspektiv

Jag kan fortfarande inte fatta att jag ska flytta till L.A men Justin. Vi hade jobbat med att få det att funka i en hel vecka non-stop! Men vi hade kommig fram till: Jag skulle flytta till Justin i L.A i ett eget hus (!) med hans mamma aldeles bredvid oss. Eller ett eller två hus bort men...

Vic skulle flytta till Kanada! Jag skulle sakna henne så grymt men alla lov skulle dom komma oh hälsa på oss. Ryan, Chaz och Vic. Jag skulle se fram emot det hela tiden. Mamma skulle bo kvar här i ATL. Jag skulle faktiskt sakna henne, men det här skulle vara hur bra som helst.

 

Jag hade en väska kvar i mitt rum nu. Vi hade alla möbler som sängen och de kvar, men alla foton, böcker och annat hade vi packat ner i väskorna tillsammans med kläderna.

 

Jag gick ut ur rummet och vinkade hejdå till alla minnen här och mitt korta liv här. L.A here we come! Jag stängde dörren om mig och bärde ner väskan till bilen. Mamma stog och pratde med Justins mamma. Åh, drygt eller vad!

 

Efte rkanske fem minuters hejdå till alla, Emmy,Jacob, Matt, Zach, Vic, Ryan, Chaz (som hade kommigt hit för att följa med Vic till Kanada) Jag kände tårarn komma nu. Jag skule sakna Zach och Vic mest.

- Du måste komma och hälsa på och inte bara försvinna i tio år! sa jag och kramade om Zach

- Lovar! sa han och kramde om mig

Jag sa hejdå för andra gången till Vic och hoppade in i bilen bredvid Justin. Jag vinkade hejdå och Justin körde iväg efter hans mamma. Bye bye ATL, and L.A...I missed you so much! skrev jag på Twitter och stängde av min mobil. Den vart bombad med 'hejdå sms' från alla i skolan. Konstigt eftersom jag bara hängde med Zach, Vic, Emmy, Jacob och Matt. Men men...

 

*L.A på kvällen väl framme*

 

- Åh, jag är så trött efter typ årtontimmar i en jäkla biiil! sa jag och slängde mig ner i en solstol vid poolen. Justin satte sig bredvid mig och kysste mig. Justins mamma kom ut till oss och sa hejdå.

Vi sa hej och skrattade. Månen var uppe här också. Jag tog upp min mobil men stängde av den igen.

- Lucy? sa Justin osäkert

- Ja... sa jag sömningt

- Jag älskar dig verkligen och jag...

- Jag vad Justin? sa jag och kände mig lite piggare. Vad ville han?

Han satte sig på ett knä och tog fram en liten sidenask. Åh han skulle inte...

- Lucy Henderson, vill du gifta dig med mig?

- Justin!

- Vill du?

- Ja, ja, JA! sa jag och skrek av lycka. Han tog ringen från asken och hade den på mig den på ringfingret som nu vart jäkla tungt.

- Men...

- Men vad? sa Justin med panik i rösten

- Asså, vi är 17 Justin

- Vi kan göra det när vi typ är 20 eller nått, men det är bara så du vet jag älskar dig och gör dig till min

- Jag är din utan eller med ring

- Ja men...

- Jag älskar dig Justin

Vi satte oss vid pool kanten

Tumblr_lgn1hbqfua1qcuk5lo1_500_large

Efter en timme så gick Justin in till köket för att hämta något. Han kom tillbaka med en stor flaska champang.

- Bara vill göra det här! sa han och log

- Jag komme rinte dricka det där men ok, kör hårt, sa jag coh skrattde

Han skakade om och korken flög typ rakt upp i luften och landade inne hos grannen.

- Bra sätt att skaffa vänner Justin, sa jag och asgarvade åt hans ansikts uttryck.

Han älde typ ut allt på gräsmattan. Jag satt och skrattade åt han medan han sprang runt där.

 

Tillsut så kom han och satte sig bredvid mig i polen igen.

- Jag älskar dig Lucy Henderson, för alltid, sa han och kysste mig

 


THE END! Jag vet, sög :o

 

 

men ska börja på en ny nu, så klaaar! äntligen

 


Kommentarer
Postat av: Anna

hahahahahahahaha, äntligen :D var bra ändå :D

2011-02-18 @ 08:55:42
URL: http://theannalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0