I Think I'm In Love - Del 46

Jag såg upp i hans ögon och flyttade lite närmare. Han tog tag i min hand och jag såg hur solljuset sken längs hans kind. han tog tag i min kinde och strök med pekfingret över mina läppar.  Mina knän skakade lite och jag blundade. Våra läppar möttes och han tog tag runt min midja. Jag hörde hur någon skrek och skrattade. Vi drog oss ifrån samtidigt och såg förvånat på varran. Matt ruffsade o sig i håret och såg ner på sina skor. Jag strök undan lite hår som ramlat ner från min nu långa lugg.

- Förlåt... sa Matt och jag såg upp på han, han hade satt sig ner på en av de många stenarna runt sjön. Jag satte mig ner mitt emot han.

- Det är ok, jag måste komma över han endå

- Jag vet... men det här kan ju inte precis hjälpa. förlåt så mycket! jag vet inte varför du var bara... så perfekt för mig

- Matt, det är lungt

- Nej det är det inte, jag vill inte att det ska bli någon drama eller annat problem... allt blir bara

Jag gick fram till han och kysste honom igen. Han röck till och slappnade sedan av, han tog tag i mitt huvud i sina händer och kysste tillbaka.



Tumblr_lges3cdntr1qe7s3xo1_500_large

Justins perspektiv

Det var som hela världen stannade upp just då. Alla rörde sig som slow motion runt mig. Hon...kysste någon annan! Jag gick skakigt framåt, efter några steg så ökade jag farten. Jag höjde min knutna näve och nästan kastade mig på han. Båda skrek till och jag slog till killen i ansiktet. Lucy skrek och försökte dra ifrån oss från varran. Jag kände ett slag längs käken och jag flög bakåt. Den här killen var stark! Jag reste mig upp och knuffade till han.

- JUSTIN! skrek Lucy och puttade undan mig. Massa folk hade samlats runt oss nu. Jag försökte att slå till han igen men missade.

- Vad håller du på med? skrek killen. Jag såg pp och såg Lucy stå och gråta. Jag stannade till men såg sedan upp på den där killen igen. Jag försökte på mig att slå han igen. Jag tog ett steg fram och kände hur allt bara snurrade till. Jag skulle inte ha druckigt något... Jag vinglade till och kände något hårt i bakhuvudet. Allt blev svart...

 

sjukhuset fem timmar senare

 

Jag öppnade ögonen och såg mig om. Jag var tvungen att blinka några gånger innan jag kunde se ordentligt.

Jag skummade igenom rummet jag var i. Jag såg bara Lucy sitta i en stol bredvid mig med en orolig blick. Jag reste mig upp och kände hur mitt bakhuvud verkte. Lucy sken upp lite men hon log inte.

- Var...var är jag?

- Sjukhuset

- Vad, hände?

- Du slog i huvudet i en sten och blev medvetslös, sa hon och såg ner på sina skor.

- Åh, vad var det som...

- Du började bråka med Matt

- Matt?

- Justin, va fan gjorde du så för?

- Jag...jag vet inte. Jag såg er två och allt blev... fel

- Fel! Va fan tror du inte jag känner?

- Lucy, jag är ledsen...

- Nej, jag är ledsen

- Jag är verkligen ledsen! Jag vet inte varför

- Tro mig, inte jag heller

- Snälla Lucy

Hon såg upp på mig igen, hon hade fullt med tårar i sina underbara gröna ögon. Jag kände hur mitt hjärta pumpade fortare.

- Kan jag få en andra chans?

- Justin, du fattar inte hur mycket jag har saknat dig, men det skulle aldrig funka

- Snälla, jag älskar dig

- Du har förlorat dina chanser för många gånger... sa hon och reste sig upp - Din mamma väntar på att du ska vakna, hej

- Lucy!

 

Lucys perspektiv

Jag hade inte fått någon sömn igår natt. Jag stannade kvar i min säng fast jag var tvungen att gå upp. Jag ville inte till skolan. Någon knackade på dörren.

- Öppet... sa jag tyst. Någon öppnade den och gick in. Jag såg upp och såg Zach. Tack och lov. Jag sprang fram och kramade om honom.

- Jag finns här Lucy, sa han och kramde tillbaka. Jag kände tårarna komma igen. Efter fem minuter så släppte han mig.

- Kom igen, klä på dig något så skjutar jag dig till skolan, sa ahn och drog med mig till garberoben. Jag tog fram ett par slitna jeans och en svart V-ringad tröja. Jag vände mig om och såg Zach.

- Du kommer frysa, ta en kofta eller något också, sa han och tog en grå tjock tröja som hängde på en stol bredvid. Jag tog den och log svagt.

- Tack

- Gå och byt om så väntar jag i bilen, sa han och jag gick sakta mot badrummet.

- Fort Lucy! ropade Zach innan han gick ut från mitt rum. Jag hörde hur han pratade med Vic och jag böt fort om. Jag sprang ut från mitt rum och såg Zach och Vic vänta vid trapp räcket.

- Redo? sa Zach och jag nickade sakta.

Vic tog min hand och vi gick ut. Ny dag och ny skola, fan vad det här skulle suga!

 

Zachs bli stog och väntade. Jag hoppade in i framsätet och Vic akom i mitten. Zach sprang runt bilen och hoppade in i förarsätet. Efter några minuter så bad Vic om lite musik. "Over You - Daughtry" började och jag såg Zach och Vic rycka till lite i ögonvrån. jag vände mgi mot bilrutan och såg trafiken passera.

 

Väl framme vid skolan så gick Zach till sin första lekion. Jag och Vic var ju tvunga att skaffa scheman och allt. Vi hittade fram till experitionen och fixade allt. Vic sa hej och jag gick iväg för att hitta mitt klassrum, Historia var första lektonen. Jag hittade fram till Sal 5, försenad, fuck! Jag öppnade dörren och möttes av 20 blickar. Läraren såg upp på mig och jag kände mig utpekad.

- Lucy Hales, sa jag blygt.

- Ja! Alla det här är er nya klasskamrat, du kan slå dig ne på en tom plats.

Jag gick fram till en tom bänk. En tjej bredvid mig log och sträckte fram handen.

- Hej! Om du behöver hjälp kan jag hjälpa dig runt! Jag är Trina

- Lucy...

- Kul att träffas, älskar dina jeans

 

 


Kommentarer
Postat av: Siis

HAHAH.. UNDRAR HURDET BLIR MED MATT (:

2011-02-14 @ 18:06:21
URL: http://musicflower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0