I Think I'm In Love - Del 45

Catlins perspektiv

Yes! Han hade sagt sa till att köpa klänningen till Lucy. Hon fylde om en månad med den passade så himla perfekt! Plus nu så mistänkte nått

Lucys perspektiv

Jag vaknade upp av att solen sken i mina ögon. åh! Jag reste mig upp till sittande stälning och såg ner på klockan. Tio... Jag tog upp mbilen och gick ut på balkongen och klättrade ner. Jag måste bara in i skogen. Mitt tänke ställe... jag hade ett svårt beslut att fatta.



Lucys perspektiv

Sista dagen av sommarlovet. Suger att man kommer börja skolan imorrn. Har inte riktigt fattat det här med, jag kommer börja en helt ny skola! Nya folk allt! Jag kommer bara känna Vic som inte kommer gå i samma klass som jag ens. Jag kommer gå i 10 c och hon i 10 a... Jag såg mig om i garberoben innan jag tog ut mina svarta kängor, ljusblåa shorts och min OMG tröja. Outfit for tomorrow, sa jag tyst för mig själv. Vic kkom in i mitt rum och log. Hon hade på sig sina nya converse, en svart kjol över midjan och ett vitt linne med volanger.

 

- Wow Vic, nice outfit! sa jag och visslade. hon skrattade och jag såg hur mycet hon hade blivigt solbränd nu på sommaren. Jag måste erkänna att jag hade en ganska bra bränna jag med. Jag var fortfarande i min pyjamas och mystofflor.

- Ska inte du klä på dig eller? sa hon och såg oroligt på mig.

- Nej... kommer inte precis gå ut, sa jag och satte mig på sängen.

- Dude, du ka inte deppa över Justin hela tiden. Jag fattar att det var svårt att se han och Jasmine men...

- Lätt för dig att säga, du har ju Ryan

- Du, han är i Canada och jag här i Atlanta, inte så lätt ska jag säga!

- Han är inte i Canada, han kom igår ju!

- Ja men... annars är det assvårt för mig, men vi kämpar!

- Hm... jagkämpar då inte för att få tillbaka Justin...

- Lucy! Du måste komma över att ni gjorde slut!

- Jag ska...

- That's it! Du kommer med mig ut! sa hon och drog med mig till garderoben. Jag streta emot men hon tinga in mig till badrummet så jag kunde byta om. Jag tog på mig shortsen och tröjan hon hade valt til mig. Jag behöll håret i den slarviga bollen på huvudet. Jag klev ut och slog ut med armarna mot Vic. Hon såg surt på mig och kom fram till mig. Hon drog ut snodden och borstade mitt hår.

- Vic..

- Lägg av, vi sa på ett strand party så du kan inte se ut så där! sa hon och tog fram masaran från badrumsspegeln. Hon hade på mig den och tog fram ett par örhängen till mig. Jag satte surt på mig dom och reste mig upp.

- Bättre, nu pova att le

- Kommer inte att hända

- Jaja, men kom nu!

Vi gick ner för trappan och jag tog på mig mina svarta converse. Vic öppnade dörren och drog med mig ut. Solen bländade mina ögon. Jag hade nästan bott ute i skogen den senaste månaden. Jag och Justin hade inte sett varran på ungefär en månad. Jag hade sett han och Jasmine ute på stan en vecka efter vi hade gjort slut. Dom höll inte hand men hon klängde så jävla mycket på honom så det var nära att jag kräktes.

 

- Lucy? sa Vic och jag kom bort från min dagdröm, eller dagmardröm kanske... Jag såg upp och såg att vi var på stranden. En massa människor sprang runt och dansade, skrattade och bara var glada. Jag passade inte in här... Vic såg Ryan och sprang dit. Hon hoppade upp i hans famn och kysste honom. Jag gick en bit utanför allt och satte mig ner längs en klippa. En grupp med killar stog och kollade på mig. Jag vände mig om och tog fram min IPod. Aldrig att jag gick iväg någonstans utan den nu mer. Jag hade igång "The Cab - Vegas Skies"

Dagens depp låt, jag lyssnade bara på "sega" gitarr låtar med en sorlig mening typ... Någon satte sig ner bredvid mig, jag såg upp och såg en kille med blåa ögon se lite på mig men sedan mot elden igen. Kan folk inte bar lämna mig ifred? Jag böt låt till "The Maine - In To Your Arms".

- Hej, sa killen bredvid mig. Jag såg mot han och sa tyst hej tillbaka.

- Dålig dag?

- Dåligt allt...

- Låter inte så kul... hej! Du lyssnar ju på The Maine!

- Ja...

- Älskar dom!

- Verkligen? Typ ingen jag känner vet vilka dom är

- Samma för mig, likadant med The Cab. Alla bara...ööh?

- Eller hur! sa jag och vågade på mig ett litet leende.

- vänta, gillar du The Cab också? sa han och log

- Gillar, är typ besatt!

- Lägg av! Jag är Matt föresten

- Lucy, ledsen om jag var lite tjurig förut...

- Det är lungt, du verkade lite ner, bara glad att se dig le lite

Jag rodnade lite och såg ner i sanden.

- Ska vi gå undan en bit? Det är liksom... mycket folk här, sa han och vi reste oss upp.

 

- Så du kommer också börja 10 c imorrn? sa Matt och log

- Jepp, glad att jag kommer känna någon... eller lite iallafall, jag rodnade lite igen. Jag hade typ glömt allt om Justin på någon timme. Matt verkade vara typ som jag, gillade samma musik och kunde bara inte sluta spela gitarr. Jag kom att tänka på Logan.

- Så... säg din absolut favorit sång nu!

- Happy The Hard Way

- Every Avenue?

- Mm, den liksom... stämmer in i mitt liv nu

- Nyss gjort slut?

- Japp, en månad sen

- Tungt, var det han eller du som gjorde slut?

- Öm, lite båda, vi bråkade och det bara... blev så

- Saknar du han?

- Ibland, eller ja! Jag har typ varigt helt depp i en...

- Månad

- Mm...

- Det kommer nog gå över, rätt folk omkring så blir allt bra

- En av de svåraste grejerna är att min bästa vän är tillsammans med hans bästa vän

- Åh, det är tufft

- Det finns en grej som också är tufft

- Vad?

- Jag vet inte om jag kan säga det... äh! Du kommer ju ändå se det senare, det var Justin Bieber

- Åh! Vänta är det du!?

- Var

- Oj, förlåt, du kanske inte vill prata om det här nu?

- Nej, det är lngt. Skönt att kunna prata med någon

- Jag finns här

Jag såg upp i hans ögon och flyttade lite närmare. Han tog tag i min hand och jag såg hur solljuset sken längs hans kind. han tog tag i min kinde och strök med pekfingret över mina läppar.  Mina knän skakade lite och jag blundade. Våra läppar möttes och han tog tag runt min midja. Jag hörde hur någon skrek och skrattade. Vi drog oss ifrån samtidigt och såg förvånat på varran. Matt ruffsade o sig i håret och såg ner på sina skor. Jag strök undan lite hår som ramlat ner från min nu långa lugg.

- Förlåt... sa Matt och jag såg upp på han, han hade satt sig ner på en av de många stenarna runt sjön. Jag satte mig ner mitt emot han.

- Det är ok, jag måste komma över han endå

- Jag vet... men det här kan ju inte precis hjälpa. förlåt så mycket! jag vet inte varför du var bara... så perfekt för mig

- Matt, det är lungt

- Nej det är det inte, jag vill inte att det ska bli någon drama eller annat problem... allt blir bara

Jag gick fram till han och kysste honom igen. Han röck till och slappnade sedan av, han tog tag i mitt huvud i sina händer och kysste tillbaka.

 


Kommentarer
Postat av: Siis

Aww.. Meer :D

2011-02-13 @ 16:57:22
URL: http://musicflower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0