I Think I'm In Love - Del 9

- Justin, sa hon och släppte mig. Jag såg en liten tår i ögonvrån. Hon torkade irriterat bort den.
- Förlåt, jag brukar aldrig gråta, sa hon och blinkade flera gånger.
- Säg inte förlåt, vänd dig om så jag kan ha på dig halsbandet, sa jag och hon gjorde som jag sa. Mina händer skakade lite men jag fick ihop kedjan. Hon vände sig mot mig igen.
- Tack, viskade hon och jag kände fjärilarna i magen igen.


Justins perspektiv
Jag låg på sängen och tänkte på Lucy. Hennes reaktion på halsbandet hade varigt bättre än jag trott. Inte för jag trott så mycket men hon hade blivigt så glad. Nu var det bara en dag kvart till New York. Vem vet, jag kunde kanske säga att jag älskade henne där. På toppen av Empire State Building. Nej, jag reste mig upp ur sängen och gick tyst ut på balkongen. Solen var nästan nere. Imorgon så var det sista dagen i L.A. Jag satte mig ner på det kalla sten räcket. Jag strök handen över Lucy som jag skrivigt dit igår kväll. Förevigt och Alltid skrev jag dit. Det var bara en dröm och började drömma om hur det skulle vara att rista in våra namn i en gamal ek, kanske i Central Park. tänk, vi två ensamma i New York i tre veckor! Det skulle vara otroligt.

Lucys perspektiv
Jag packade ner det allra sista i resväskan, några timmar kvar bara! Jag kom genast på att tänka på Justin. Jag gick ut på balkongen och satte mig ner på räcket. Jag svängde över benen så jag satt med ryggen mot rummet. Jag blundade och kände en ljuv bris mot mina ömma fötter. Jag kom på att jag fortfarande hade en gitarr långt inne i garderoben. Jag hade aldrig berättat det här men jag älskade att spela gitarr. Jag började och kände njutningen. Min mobil förstörde stunden. Jag gick ilsket in igen och svarade
- Ja? halv skrek jag irriterat.
- Öm, hej, sa Justin
- Oj, förlåt, jag spelade, sa jag och kom på att jag inte berättat för Justin.
- Spelat? sa han nyfiket.
- Ööö, ville du nått? sa jag och sparkade til sängbordet lite löst.
- Ö, nej jag bara undra om du...ville göra något, sa han tyst
- Visst, Pire en sista gång innan New York?
- Ja, absolut. Halvtimme?
- Ses där, hej
- Hej
Jag la på och funderade på om jag skulle byta om, jag bestämde mig för att det jag hade fick duga. Jag var på väg ner när jag såg halsbandet jag fått av Justin. Jag sprang fram till skrivbordet och tog på mig det. Det var verklgen fint. Jag fattar inte att han köpte det till mig. Så otroligt fint av honom, men varför? Jag undrade över det hela vägen till Piren.

Jag gick längst ut, ingen var där. Skönt. Fast några hade stirrat, ja verkligen stirrat på mig när jag gick förbi på trotoaren. Några minuter senare fick jag svarte varför. Justin kom springande och han höll i en tidning.
- Vad är det? frågade jag
- Kolla... sa han och gav mig tidningen.
En enorm bild på mig och Justin, kramande var å omslaget. Jag bara stirrade på orden.
"Justin Biebers nya flickvän? Är Jasmine V helt borta?"
Jag kunde inte htta ord. Vem var Jasmine föresten? Fick fråga Victoria senare.
- Öm, hur? sa jag
- Dom måste smygfotat oss, jag är så ledsen... sa han och såg så hemskt olycklig ut.
- Var inte det, du kunde ju inte veta det här... sa jag och tog honom på axeln. 
Han såg lättat upp på mig.
- Tack, tack för att dy inte är arg på mig, sa han och log
- Ingen fara, ska vi sätta oss? frågade jag och vi satte oss på bryggan.
Vi satt stilla och pratade om allt mellan himmel och jord. Efter någon timme så satt vi bara stilla och sa inget. Jag såg på Justin, han såg ner på vattnet oich jag ville inte störa. Jag såg att han tänkte djupt.
Undrar på vad?

Justins perspektiv
Jag fattar inte hur dom kunde ta med Jasmine i det här. Jag fattar det bara inte. Varför skulle dom dra in Lucy i den här skiten? Fan för dom. Jag vill inte henne något ont, fan för allt. Fan.

Jag övergick till att tänka på hur jag skulle berätta allt för Lucy, ja att jag älskade henne och allt. Jag öppnade munnen för att säga något men inget ljud kom ut. Fan.
- Lucy? sa jag och blev förbluffad själv.
- Ja? sa hon och såg på mig, rätt i ögonen
- Ja, jag... stammade jag fram
- Jaa?
- Äh, det var inget, sa jag och sparkade till stolpen i smyg.
Fan din jävla fegis, du ska berätta i New York. Klart slut!

Kommentarer
Postat av: Anonym

meer ikväll:) den är asbra!:)<3

2010-12-25 @ 23:20:34
Postat av: Neejra<3'

MEER?!

2010-12-26 @ 13:33:18
Postat av: Siis

(: Gooddi, meer :D

2010-12-26 @ 21:15:16
URL: http://siisoayy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0