I Think I'm In Love - Del 2

Lucys perspektiv
Jag kände mig extremt lycklig när jag stängde dörren om mig. Jag hade aldrig gett någon mitt nummer förrut. Det hade alltid varigt någon som gett mig sitt nummer först. Mamma kom utfarnade från köket.
- Hej, kan du inte gå till parken eller något? viskade hon
- Är hon fortfarande här? viskade jag tillbaka
- Ja, hon hörde inte att du kom så...
- Visst, hej...
Jag gick ut igen och jag hörde hur mamma gick in i köket igen.

Jag gick mot parken som låg på andra sidan gatan. Det var sent på kvällen så alla gatlampor var tända och det var ganska kyligt ute. Jag frös om benen för jag hade bara ett par gammla, slitna jeans på mig. Jag tog upp mobilen och såg att jag fått ett nytt sms. Jag öppnade det och blev genast glad när jag såg att det var från Justin.
"Hej, vad görs? Jag är hos mamma nu och här är mitt nummer, sov gott"
Jag la in hans nummer och skrev tillbaka.
"Hej på dig, mamma släppte inte in mig så sitter ute i parken hos oss, sov gott du med"
Jag tänkte skriva kram men var det att gå för fort fram? Jag skickade iväg sms:et och satte mig på en bänk. Jag önskade att jag hunnit säga till mamma om mer pengar så jag kunde köpa något från affären nära oss. Den där hamburgaren vid piren hade inte varigt så stor. Jag såg mot vårt hus. Det lyste i köket. Fan knden jag inte kunnat smyga upp till mitt rum eller? Nej så klart skulle hennes jobb vara viktigare än mig. Jag suckade. Men om två veckor så skulle jag åka till pappa i New York. Härligt, jag trivdes mer där med alla människorna på stan och allt. Jag bara älskade den staden.

Justins perspektiv
Jag hade slängt mig på sängen på en gång när jag kommigt hem. Mamma var fortfarande hos någon vän och jag hade huset för mig själv. Jag kände mig hungrig så jag sprang ner till köket för att fixa en macka. Jag la mobilen på bänken och medan jag hällde upp mjölk i ett stor glas så börja den pipa. Jag slängde mig mot den och såg att det var från Lucy. Jag log och tröck upp sms:et.
"Hej på dig, mamma släppte inte in mig så sitter ute i parken hos oss, sov gott du med"
Jag tänkte på hur hon måste ha det. Hon hade sagt att hon helst skulle bo hos sin pappa hela tiden men att hon inte kunde för hennes mamma hade fått hela omsorgen när dom skillt sig. Jag visste hur hon kände. Jag saknade min pappa grymt mycket också.



Lucys perspektiv
Det var verkligen mörkt nu och ärligt talat så var jag lite rädd. Jag såg fortfarande lyset i vårat kök. Jag tog upp mobilen igen. Inget svar från Justin, fan. Jag som hoppats att vi kunde ses imorrn. Låt kanske lite desperat men, det var en av de roligaste tiderna på långe. Juste, Victoria! Jag hade ju lovat henne. Tänk att jag glömt min allra bästa vän! Oj. Men nu var dilemmat, skulle jag berätta om Justin för henne? Nej, hon är ett för stort fan. Åh, det här kommer bli svårt. Vi berättar ju allt för varran annars. Jag hörde en bil stara och såg upp mot vårat hus. Yes, det kom därifrån. Jag gick tillbaka och mötte en liten svart Ferrari. Wow, rik eller?

Jag sprang upp för trappan och öppnade dörren. Mamma kom ut från köket. Hon såg hur glad som heslt ut.
- Jag fick jobbet! ropade hon och kramade om mig.
- Grattis, sa jag och slet mig från kramen
- Men, gå upp och lägg dig nu! Det är ju hur sent som helst! sa hon och drog mig mot trappan.
Så klart var hon tillbaka gen på några sekunder. Jag gick in till mig och böt om till min pyjamas. Skulle jhag borsta tänderna? Ja, jag villen inte lukta som en soptipp i munnen imorrn. Jag borstade lite snabbt och sköljde ansiktet med varmt vatten. Jag hade inte haft något smink idag som tur var.
Jag somnade nästan på en gång när jag la mig i sängen. Jag tror jag drömde om Justin.

Justins perspektiv
- Justin, älskling! Är du vaken? Mamma ropade nere i hallen. Jag svarade inte och låsades att sova. Jag kunde inte sluta tänka på Lucy.
Hennes ögon var så olika några jag någonsin sett. Som ett öppet hav som glimmade i en solnedgång. Jag hörde hur mamma gick upp för trappen och jag blundade igen. Hon gick in i rummet men stannade i dörren. Hon trodde jag sov. Jag hörde hur hon gick in till sig och stängde dörren.
Jag sträckte mig efter mobilen och skrev ett sms.
"Hej, kan inte sluta tänka på dig, vi måste ses!"
Jag var nära att tryka på send knappen men lät bli och la mobilen på sängbordet igen. Jag somnade sakta och jag tror jag drömde om Lucy.

Kommentarer
Postat av: frida

skit bra meer!!:)

2010-12-22 @ 23:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0