I Think I'm In Love - Del 14

- Kom du bara med för att hon skulle vara här?
- Jag hade ingen aning om att hon skulle vara här, jag lovar. Jag kom för dig! sa jag och såg in i hennes ögon
- Lovar du? sa hon och såg upp på mig.
- Ja, sa jag och kände hur hon kramade om min hand


Lucys perspektiv
Jag kände hur mitt hjärta slog så fort att jag slog vad om att det syntes. Jag vet inte varför jag hade blivigt så ledsen, men jag... Justin var ju, han var inte med henne hade han sagt. Va fan gjorde hon här? Jag kramde om Justins hand och jga kände hur han tog tag i min axel.
- Jag älskar inte henne, jag gillar dig...som en vän asså, sa han och jag var tvungen att krama om honom
- Tack, viskade jag från hans bröstkorg. Han strök mig över ryggen.
- Så, tidningen hade otroligt nog rätt med att ni va ihop, hörde jag någon säga från hörnet. Båda flög upp. Jasmine.
- Vad gör du här? fräste Justin, jag hade aldrig sett honom arg, förutom det där med tidningen. Men det var värre nu.
- Tack då! Jag hälskar på min vän, vi ska ha en fest ikväll. Ni måste komma! sa hon och vi kunde inte komma på en enda undanflykt då så vi var tvungen att tacka ja.

Vi gick hem igen för att byta om, vi hade blivigt ganska blöta. Justin sa inte ett ord.
- Justin? sa jag försiktigt
- Va? Ja.. sa han
- Jo, jag...
- Vad är det? frågade han
- Öh, nej det var inget
- Jo det var det, han såg oroat på mig
- Bara glöm det, sa jag och log. Han lät det vara
Vi kom fram till huset och jag såg upp mot vardagsrummets fönster.
- Kan vi inte vara ute? frågade jag justin
- Visst, jag visste inte om du ville så...äh, det går bra, sa han och log.

Justins perspektiv
Vi gick, eller sprang ner till färjorna. Det var långt men med henne vid min sida gick det på sekunder. Kändes det som i alla fall. När vi var vid hamnen så såg vi färjan komma, vi sprang allt vi hade och kom presic när den var på väg att åka.
Vi kle på flåsande.
- Vi klara det! ropade hon glatt, vi var ensama på båten. Tänk vad lite regn kan göra med en stad.

Jasmines perspektiv
Dags att sätta min plan i verket.

Lucys perspektiv
Vi kom fram till Jasmines fest lite efter att den börjat. Hela huset lyste, hur mycket kostade hon på sig?
- Wow... viskade jag när vi klev innanför dörrarna fast det hördes inte för den höga musiken. Jasmine kom fram til oss på nåfra sekunder.
- Heeej! sa hon och fejk-log, jag såg det.
- Lucy, det finns en som du bara måste träffa, kom! hon drog iväg mig från Justin.
- Nej, asså jag... hon lyssnade inte
- Lucy, det här är Logan. Logan, Lucy, ha det så kul! sa hon och knuffade in ut oss på dansgolvet.
- Öm, hej... sa Logan och jag såg att han rodnade.
- Hej, så... sa jag och rodnade jag med
- Ska vi sätta oss? frågade Logan
- Öh, visst, sa jag och log

Justins perspektiv
Jag såg hur Lucy och den där killen satte sig i ett av båsen. Vem fan var det och varför hängde han med Lucy? Jag gick fram mot dem.
- Justin! Kom så dansar vi! sa Jasmine och drog med mig ut på dans-golvet.
- Öm, Jasmine, vem är det Lucy pratar med? frågade jag och såg mot dom. Hon satt och skrattade. Fan, hon gillade honom.
Jasmine kollade också mot dom.
- Logan, han är super söt. Jag trodde dom skulle gilla varran, sa hon och log.

Jasmine tvingade mig att dansa hela kvällen. När väl sista låten kom så hade Logan och Lucy gått. Jag tror dom skulle gå och ta något att dricka eller något.
Jag var på väg att gå när Jasmine drog mig till sig igen.
- Sista låten, snälla! Hon började dansa så jag hade inget val. Jag såg hur logan och Lucy pratade vid dörren. Hon kramade om Logan och vinkade. Han gick ut, äntligen. Jag såg hur Lucy såg på mig och jag log och vinkade. Hon vinkade tillbaka

Kommentarer
Postat av: Anonym

mera!!

2010-12-29 @ 23:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0