I Think I'm In Love - Del 11

- Haha, wow. Du kommer vara den bästa guiden någonsin, sa han och kramade om mig
- Varför kramar du mig? sa jag och log
- Jag vet inte, kände för det, sa han och släppte mig.
- Var bor din pappa?  frågade han igen
- Warlvely Place! sa jag och log
- Coolt, är vi där snart, frågade han
- Njut av stan istället för att vänta hela tiden...
- Ok, ok. Du får berätta mer om den! sa gan och kramade om mig igen. Jag andades fortare och började berätta mer minnen. Efter tjugo minuter så var vi framme. Vi betalade taxichaffören, hoppade ut, tog väskorna från bakluckan och gick in till lägenheten.

Lucys perspektiv
Det verkade som att pappa inte var hemma. Justin sa något men jag lyssnade inte. Jag gick genast in i köket och såg en lapp på bordet.
"Hej gumman, fastnade på jobbet som du vet. Kommer inte fören sent ikväll. Förlåt, men imorgon så kan vi göra något kul. Sov Gott / Pappa"
Jag la ner lappen och log. Pappa visste precis hur han skulle få mig le. Jag hörde en dov duns och såg på Justin. Han hade snubblat över hans resväska.
Jag sprang fram.
- Gick det bra? sa jag och gjorde mitt bästa för att kväva ett skratt.
- Aj, jo det gick bra... sa han och reste sig upp.
- Så, vill du se stan imorrn? sa jag och log.
- Visst, men först så vill jag se ditt rum! sa han och öppnade den närmaste dörren
- Nej inte de...
försent, Justin hade blivigt begraven med gamla ritningar, pennor, papper och en och annan jordglob.
- Ajjj! Va fan! ropade han och skrattade
- Jag försökte varna dig, det där är pappas "jobb skrubb", sa jag och drog upp honom. Vi skrattade båda så mycket just nu. Efter cirka fem minuter så tog skratt attacken slut och jag städade undan allt genom att bara slänga in det i srubben igen.
- Ok, nu får DU visa vägen, sa Justin och jag öppnade dörren som var aldeles bredvid honom.
- Voula! sa jag och skrattade år Justins reaktion.

- Wow, jag trodde inte det skulle se ut så här! sa han och gapade med munnen
-Trodde du jag skulle bo i en skokartong eller? Va? sa jag och stängde hans mun med fingret.
- Nej, men. Wow! han kunde inte finna ord och jag skrattade bara.
- Vänta tills du ser badrummet! sa jag och öppnade en dörr inne i rummet. Justin klev in och gapade ännu mer.

- Ok, wow! Så coolt ju! sa han och tog på nästan varje grej där inne.
- Är du klar eller? sa jag efter fem minuter. Han kom ut med ett stort leende på läpparna.
- Jag vill bo här jämt! sa han och la sig på min säng.
- Åh nej, du sover ute i soffan, sa jag och puttade ner honom från sängen.
- Snälla, kna jag inte få sova här, den här sängen är sååååå skön! sa han och började hoppa smått i den
- Testa soffan så ändrar du dig kanske, sa jag och han gick motvilligt ut från mitt rum
Jag hörde ett litet glädje rop ute från tv rummet och gick ut. Justin låg utbredd över nästan hela soffan.
- Sa ju du skulle gilla den, sa jag och lutade mig mot dörrkarmen.
- Gillar! Jag älskar den! Fav va nice asså! ropade han och kom upp och kramade mig
- Förlåt, jag är bara så glad! sa han och log det där  underbara sneda leendet

A, jag hittade inte så bra bilder men tänk ut egna i huvudena om ni inte gillar dom här. Ha det bra. Ska sova nu så skriver jag mycket imorrn (idag)
Om ni undrar varför jag inte skrivigt idag är för vi har varigt hos mig farmor hela dagen. Men hoppas ni gillar del 11 och kommentera! :D Älskar det!

Kommentarer
Postat av: Neejra<3'

nu undrar jag när han kommer berätta att han gillar henne?!<3'

2010-12-27 @ 11:51:23
Postat av: Siis

Hållermed Neerja :D

2010-12-27 @ 13:46:21
URL: http://siisoayy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0